Leiderschap met gevoel: Jord’s visie op groei en verbinding binnen Sierhuis
Jord is niet alleen snel op zijn racefiets, maar ook in zijn werk. In twee jaar tijd is hij opgeklommen van commercieel medewerker tot hoofd van het bedrijfsbureau. Hier houdt hij zich bezig met het volledige order-to-cash-proces. Een belangrijk onderdeel van zijn werk is contact met mensen, of dat nu klanten zijn of collega’s. “Ik zet mijn sociale kracht in om medewerkers in hun kracht te zetten en klantgerichtheid staat hierin centraal.”
Een dag als hoofd bedrijfsbureau
“Vanaf het moment dat een klant bij ons binnenkomt, zorg ik er samen met mijn team voor dat het proces van A tot Z soepel verloopt. Van het uitbrengen van offertes en klantcontact tot het begeleiden van orders, het verzorgen van de inkoop en het volledig voorbereiden van dossiers voor productie en studio. Daarnaast coördineer ik de logistiek om een naadloze uitvoering te garanderen.”
“We zijn continu in verandering, en dat zie je ook terug in de vernieuwde structuur waarin we werken. Zo hebben we elke dag een dagstart met ons team. Dit moment is essentieel omdat het richting geeft aan de dag. Ik zorg ervoor dat iedereen de ruimte krijgt om input te leveren, zodat we samen de processen efficiënt en soepel laten verlopen.”
“De klant mag van offerte tot aflevering volledige duidelijkheid en vertrouwen ervaren.”
Jord
Leiderschap en teamontwikkeling
“Een groot deel van mijn werk draait om mensen, of dat nu klanten zijn of medewerkers uit mijn team. Zo begeleid ik medewerkers om continu te groeien in hun werk. Mijn sterke intuïtie is een belangrijke kracht in mijn rol als leidinggevende. Ik merk snel wanneer iemand behoefte heeft aan een gesprek of even zijn of haar verhaal kwijt wil.”
“Als bedrijf richten we ons regelmatig op teamontwikkeling om leidinggevenden en teams te laten groeien. Onlangs volgden we met het team van managers en leidinggevenden een training waarin we elkaar coachten tijdens uitdagende opdrachten. In de toekomst wil ik me ook meer richten op het in hun kracht zetten van anderen, zodat ik vanuit een meer strategische rol kan monitoren en sturen.”
“Bij deze ontwikkeling hoort ook aandacht voor de basis: een gezonde en vitale werkomgeving. Voor mij is een gezonde levensstijl meer dan een persoonlijke keuze; het is een belangrijk onderdeel van de bedrijfscultuur. Gezond eten, samen sporten en aandacht voor vitaliteit zorgen niet alleen voor meer energie en focus, maar brengen het team ook dichter bij elkaar. Door een omgeving te creëren waarin gezondheid en welzijn centraal staan, geloof ik dat iedereen zich beter voelt en sterker bijdraagt.”
“Coachen gaat voor mij om mensen en situaties écht aanvoelen. Het is geen kunstje, maar iets dat voortkomt uit een natuurlijk gevoel.”
Jord
Nieuwe structuren en groei
“Het optimaliseren van de communicatiestroom binnen Sierhuis is een van mijn belangrijkste aandachtsgebieden. Dit proces zorgt ervoor dat informatie snel en efficiënt wordt gedeeld tussen verschillende afdelingen. Mijn focus ligt op het verbeteren van de samenwerking, zodat we als organisatie nog sneller en beter kunnen inspelen op klantbehoeften en interne processen.”
“Ik blijf zelf ook continu leren, bijvoorbeeld op het gebied van materiaalkennis. Zo heb ik onlangs een offerte voor Adidas voorbereid. Dit gaf me meer inzicht in de specifieke materialen die we gebruiken. Ik ga zulke uitdagingen graag aan omdat ze bijdragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling én de groei van onze organisatie.”
Jord’s visie voor Sierhuis
“Voor de toekomst van Sierhuis heb ik een heldere visie. Onze kracht ligt in de sterke band met onze klanten. Ik vind het waardevol om zowel bestaande als nieuwe klanten uit te nodigen voor koffie en taart. Denk aan een aantal keer per jaar een rondleiding door ons bedrijf, zodat klanten kennis kunnen maken met ons en alle facetten van Sierhuis. Tijdens de Kom Binnen Bij Bedrijven Dagen hebben we dit eerder gedaan, en dat was een groot succes.”
“Een van mijn kernwaarden is vertrouwen en betrokkenheid, en dat laat ik in alles wat ik doe terugkomen.”
Jord
Favorieten van Jord
Over ons
Benieuwd naar de verhalen van onze andere medewerkers? Lees ze terug op onze over ons pagina!