Sam’s reis naar het perfecte product: duurzaam advies en klantgerichte oplossingen

Salesman Sam is al bijna 1,5 jaar werkzaam bij Sierhuis als verkoopmedewerker. Hij verwerkt de aanvragen die binnenkomen. Zijn dag is gevuld met het maken van offertes en orders en contact met klanten. En af en toe sparren met zijn gezellige collega’s. “We zijn een sterk team dat voor elkaar werkt en elkaar durft om hulp te vragen.”

Het perfecte product vinden voor de klant

“Een klant komt vaak met een visie voor een idee bij onze afdeling. Het is mijn doel om het juiste product te vinden dat past bij de wensen van de klant. Communicatie is daarin erg belangrijk; deze moet open en duidelijk zijn. Door het stellen van de juiste vragen kom je vaak samen tot het passende product. Denk aan de gebruiksduur van een product, vaak adviseer ik wel de duurzaamste optie, omdat het een lange termijn investering is.”

“De mogelijkheden zijn eindeloos, maar het eindresultaat moet echt passen bij de financiële middelen en de wensen van de klant. Zo adviseer je voor een bank een ander product dan voor een kinderdagverblijf. Je wilt echt dat het product past bij de visie van de klant.”

Sam

“Er is nooit een nee; we vinden altijd een oplossing. Wat we niet kunnen, bieden we een alternatief – altijd met de klant in gedachten.”

Sam

Sam’s favoriete producten

“Een van mijn favoriete producten om mee te werken, is honingraatkarton. Het is gemaakt van reeds gerecycled papier en 100% recyclebaar en biologisch afbreekbaar. Van karton krijg je namelijk geen splinters en daarnaast is honingraatkarton een relatief goedkoop materiaal vergeleken met andere materialen die dezelfde draagkracht bieden.”

“Duurzaamheid gaat verder dan de schijn; het draait om levensduur en werkelijke impact.”

Sam

Sam

Verbinding met de klant en collega’s

“De ervaringen die me het meeste bij blijven, zijn wanneer je ziet dat de klant echt blij is en het eindresultaat gewoon top is. Zo kwam een klant ons bedanken met chocolade voor het snelle en mooie werk. Het persoonlijke contact met de klant zorgt voor die binding en dat maakt ons onderscheidend. We willen de klant echt leren kennen, wie ze zijn en wat hun wensen zijn.”

“Die binding zit niet alleen in ons klantencontact, maar ook in ons team en alle andere afdelingen. We hebben een team dat heel jong is van geest. We sluiten goed op elkaar aan en proberen elkaar echt te versterken en helpen. Samenwerken is een bewuste keuze. Duidelijke communicatie en wederzijdse verwachtingen zorgen ervoor dat we als team echt resultaat behalen.”

Favorieten van Sam

Over ons

Benieuwd naar de verhalen van onze andere medewerkers? Lees ze terug op onze over ons pagina!