Veelgestelde vragen

Ik heb ergens anders een product gezien wat ik graag wil, kunnen jullie dit ook leveren?
Door ons ruime leveranciers bestand kunnen wij vaak exact hetzelfde product leveren.
Hebben jullie ook een fysieke winkel?
In ons pand aan de Beverkoog in Alkmaar hebben wij een ruime showroom waar veel producten te bezichtigen zijn.
Kan ik bij Sierhuis pinnen?
Helaas beschikken wij niet over een pin. Na levering van de goederen ontvang je van ons een factuur per e-mail.
Wat zijn instelkosten en waarom verschillen ze per product?
De instel of opstartkosten bestaan uit het voorwerk dat komt kijken bij het instellen van de machine, mengen van de inkt, maken van een cliché of zeefraam en andere handelingen die gedaan moeten worden voor er gedrukt of geprint kan worden. Per druktechniek verschilt het aantal handelingen dat nodig is en daarmee ook de kosten.
Waarom betaal ik meerdere keren instelkosten?
Als een opdruk meerdere kleuren bevat moet er vaak per kleur een druk template gemaakt worden, inkt gemengd worden en de druk op de machine ingesteld en uitgelijnd worden.
Wat is de doorlooptijd van mijn bestelling?
Dit verschilt ontzettend per product, wij produceren sommige artikelen zelf maar leveren ook vanuit magazijnen op diverse locaties in Europa en het verre oosten. Ook van invloed is of het artikel bedrukt wordt of niet. Vraag voor een specifiek product gerust de te verwachten levertijd bij ons op.
Hoe ziet het product er uit met mijn logo?
Voor dat er gedrukt wordt sturen wij een digitale proefdruk waar de grootte, de positie en de kleuren van je logo duidelijk op vermeldt staan. Als er iets niet naar wens is wordt dit aangepast en ontvangt u de proefdruk opnieuw. Hier rekenen wij geen verborgen kosten voor.
Kan ik mijn bestelling ophalen?
Standaard verzorgen wij levering op één adres in Nederland maar het is natuurlijk altijd mogelijk om je bestelling bij ons op te halen.
Ik heb interesse in een artikel, hoe nu verder?
Vraag het artikel bij ons aan en je ontvangt van ons vrijblijvend een offerte. Naast volledige specificatie van de kosten vermelden wij hier ook meteen interessante alternatieven op. Als de offerte akkoord is wordt een orderbevestiging gestuurd, de artikelen besteld en een proefdruk gemaakt. Na akkoord op de proefdruk starten wij met het drukken of printen van de order. Als alles gereed is wordt de order verzonden en kort daarna volgt een factuur per e-mail voor de betaling.
Ik kan elders een goedkopere prijs krijgen, kunnen jullie ook voor deze betere prijs leveren?
Deze vraag krijgen wij gelukkig niet vaak maar het kan gebeuren dat je een artikel elders voor een betere prijs hebt gezien. Vaak wordt een prijsverschil veroorzaakt door een andere druktechniek, levertijd, kwaliteit of prijsopbouw. Neem gerust contact met ons op dan lichten wij dit graag toe en kijken we naar een concurrerend voorstel.
Ik heb artikelen besteld welke ineens eerder nodig zijn, is dit mogelijk?
Bij wijzigingen in deadlines proberen wij altijd zoveel mogelijk mee te denken. Samen kijken we of een eerdere levering mogelijk is, als dit niet het geval is kan worden gekeken naar een deellevering of een alternatief artikel. Diverse artikelen worden in eigen beheer gepersonaliseerd wat flexibiliteit geeft.
Kan ik een bedrukt voorbeeld ontvangen?
Wij kunnen per artikel kijken of een bedrukt voorbeeld mogelijk is. Afhankelijk van het product kan het zijn dat hier kosten aan verbonden zijn omdat de instelkosten op het sample al van toepassing zijn.
Ik heb onverwachts op korte termijn artikelen nodig, is dit mogelijk?
Als je contact met ons opneemt proberen wij altijd een zo goed mogelijk voorstel te doen wat binnen het tijdspad valt. Wij werken niet met standaard spoedtoeslagen.
Voor het bedrukken van een artikel is om vector artwork gevraagd, wat is dit?
Bij drukwerk dat niet full colour geproduceerd wordt zullen wij je vragen om een gevectoriseerde versie van het ontwerp, een vector is een wiskundige tekening die onbeperkt kan worden vergroot en daarnaast ook opgedeeld kan worden in de verschillende te bedrukken kleuren. Voorbeelden van mogelijke vector artwork zijn .Ai en .Eps bestanden. Vraag gerust de hulp van onze studio als je er niet uitkomt.
Voor het bedrukken wordt ik om PMS kleuren van mijn logo gevraagd, wat is dit?
PMS of Pantone kleuren staan in een kleurenwaaier welke in de drukwereld gebruikt wordt. Als je geen PMS kleuren weet kunnen wij een match proberen te maken maar hier kan een kleur verschil ontstaan. Bij twijfel ben je welkom om bij ons op de showroom de juiste kleur te kiezen.
Wat zijn de openingstijden van jullie showroom?
Onze showroom is van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 open. Andere tijden en dagen op afspraak.
Kan ik als particulier bij jullie bestellen?
Wij zijn een groothandel gericht op de zakelijk markt maar het is ook mogelijk om particulier bij ons te bestellen.
Ik ben niet tevreden over een artikel van mijn bestelling, wat nu?
Erg vervelend als er iets kapot is of de bedrukking is niet goed, als dit het geval is halen wij de artikelen op en zorgen wij dat het artikel opnieuw geleverd wordt.
Kunnen jullie mij een advies doen voor een artikel?
Wij verzorgen graag een voorstel op maat gebaseerd op de doelgroep / onderwerp / gebruiksdoel of ander criterium.
Leveren jullie ook aan het buitenland?
Regelmatig verzorgen wij leveringen naar het buitenland. Per order wordt bekeken wat de mogelijkheden zijn.
Kan ik meerdere kleuren van een artikel bestellen?
Het is altijd mogelijk om meerdere kleuren van een artikel te bestellen. Soms moet er wel een minimale afname in acht genomen worden en als de drukkleur mee wijzigt kan dit voor extra drukkosten zorgen.
Ik wil mijn bestelling op een specifieke plaats of datum ontvangen, is dit mogelijk?
Regelmatig verzorgen wij leveringen op bijvoorbeeld beurzen of openlucht evenementen, vraag naar de mogelijkheden hiervoor bij je bestelling.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De leverdatum staat aangegeven op de orderbevestiging. Wij streven ernaar goederen eerder dan deze datum te leveren. Neem gerust contact met ons op als je een vraag hebt over de levering.
Ik wil kleding bestellen, hoe kies ik de juiste maat?
In overleg kunnen wij een advies voor de maatvoering doen, van diverse textiel lijnen hebben wij pasmodellen op de showroom. Bij een grotere bestelling is het ook mogelijk om bij order een passerie te laten versturen.